Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2012


Pada 24 Mei 2012 (Khamis), satu sambutan hari guru peringkat SK Sungai Penipah telah diadakan dalam suasana sederhana tetapi warna warni. Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu-lagu patriotik, bacaan doa, ucapan Guru Besar, Encik Rahim Topani, bacaan perutusan-perutusan oleh En. Mohamad Samuri Sahid dan En. Harun Bakir, persembahan murid-murid prasekolah dan Tahun 6, bacaan ikrar dan nyanyian lagu-lagu oleh guru-guru, acara memotong kek dan acara penyampaian hadiah dan cenderahati. Majlis bahagian pertama tamat lebih kurang pukul 10.00 pagi.





Setelah itu, bermula pula bahagian kedua iaitu pertandingan bola sepak 4 penjuru antara rumah-rumah sukan. Semua guru, AKS dan murid-murid terlibat dalam pertandingan tersebut. Pada akhirnya, seluruh warga SK Sungai Penipah menyaksikan Rumah Wira (Biru) menjadi johan.






Apa yang pentingnya, sambutan ini memberi impak yang positif dalam diri guru-guru seperti perasaan dihargai, menetapkan azam lebih baik dan bertambah rapat dengan murid-murid. Murid-murid pula menganggap setiap guru sebagai insan serba boleh yang boleh dicontohi oleh semua murid. Semoga ia menjadi batu loncatan untuk kebaikan semua pada masa hadapan.